Jag har flyttat!
Besök min nya blogg på icanrestwhenimdead.com


tisdagen den 8:e mars 2011

Teeth in, claws out! (There is no toning without training)

Jag är iofs lite förbannad på Nike pga
en lång leverans på ett par skor (det tog
ett flera månader) och som jag inte fick
någon som helst kompensation för men
kan inte annat än hålla med om deras
fantastiska logga (som finns på baksidan
av linnet som jag hade på mig på gymmet idag)
.

"Teeth in, claws out- there is
no toning without training".

Gymträning på schemat idag och
först och främst hade jag en sån tur
som fick PT-hjälp då kunden som
använder den PT:n jag desperat vill ha
hade avbokat dagens timme, yaaaay!

Det blev en timmes överkropp,
lite hjälp med att stretcha ut
träningsvärken och sen körde vi en
kort genomgång av kettlebells. Grymt kul!

Under träningen på gymmet så körde jag
även en benövning för att lätta
lite på smärtan och när jag kör mina reps
så kommer en kund fram och säger:
"Jävlar vilka stockar".
Han syftar på mina ben och tittar på
vikterna som jag lagt på.

Jag tackar och mumlar något om
att jag har skitont och egentligen
tar ännu mer vikt varpå han säger:
"Fan dom där benen skulle jag vilja ha".

En riktigt nice kväll på gymmet alltså!

Hur blev det med maten då?
Frukost: Keso med kokos och blåbär.
Mellis: 70 gram cashewnötter.
Lunch: Bacon-paj och keso med grillad paprika.
Mellis: Några kycklingvingar.
Före träning: Dalblads bar.
Efter träning: Proteinpulver.
Middag: 2 st knäcke med makrill + mjölk.

Jag var grymt sugen på semlorna
som bjöds på idag men det räckte med
att titta på kollegan när han grisade
med sin semla för att suget skulle släppa! ;)

Hur har din tisdag varit?

Har du ätit någon semla idag
och var den tillräckligt
god för att vara värt det?

4 kommentarer:

Sz sa...

Jag åt en semla idag och den var jättegod. Det var verkligen värt det.
Dessutom körde jag 2 pass på gymmet ikväll, så kalorierna är förbrända ;o)

Sus sa...

Semlor är det äckligaste jag vet. Tack och lov =)

Ozzys mor sa...

Säger som Sus! Gillar inte!
Sen önskar jag faktiskt att jag bodde nära dig, tänk va mycket jag skulle få träna då ;)
Men Zumba på torsdag iaf! :P

Lotta sa...

a) Grymt snygg linne! Vill ha!
b) Ta åt dig berömmet och komplimangerna! Det är du värd!
c) En semla på fettisdagen men den fick bara 1 av 4 tassar. Usch.