Jag har flyttat!
Besök min nya blogg på icanrestwhenimdead.com


fredagen den 11:e mars 2011

Sms-konversation:

Gårdagens smskonversation mellan
mig och Singelmamman (som har anmält
sig till 10-km på vårens HIV-lopp):

Jag: Jag kommer aldrig palla 10 km
men vi får ses före och efter.

Singel: Men hallå bruden! Vem brukar
säga att man ska utmana sig?
Att våga! Kom igen nu, kan jag så
kan fan du. Det handlar om tro på sin egen
kapacitet. Puss och kram.

Jag: Väntar du på mig om jag inte orkar?

Singel: Det är klart att vi väntar på varandra!

Jag: Du kommer springa om mig!
Åh jag kommer dö!

Singel: Skärp dig! Vad säger du till dom
som gör plankan och vill sluta?
Vi springer tillsammans, eller går,
vi vågar det också! :)

Jag: Haha okej, jag anmäler mig!
En mil!

Varför är jag så rädd för att springa?
Varför är den mentala biten så jobbig
när det handlar om just löpning?
Jag har sprungit en mil tidigare.
Det var ett helvete.

Men nu är det tydligen snart dags igen
o det är tur att världens bästa Singelmamma
hänger med och håller mig i handen ;)

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

He he det kommer att gå bra. Jag bjuder på skumpa efteråt. Kram

Anna sa...

Du kommer att fixa det galant. Precis som du redan vet så sitter det bara i huvudet. Intala dig att det går lätt så kommer det också att gå lätt! Jag tror på dig!

Lotta sa...

It's all in your head!! :) Du grejar det här!

Persille sa...

Jag hade svurit att aldrig mer springa en mil tills en kompis utmanade mig på "milen under timmen innan midsommar" så nu är vi anmälda till Malmömilen den 18 juni. Och jag jobbar på med långpass, snabbdistans och intervallpass varje vecka :-D

Ting sa...

Singelmamman är superbäst!
Och du med!

Ting sa...

Jag och Sus kan stå brevid och heja på er och dricka skumpa! ;)

Bondbruden sa...

men hallå, klat du pallar det, jag har sprungit mielen en massa gånger och det är bara att gilla läget fast du hatar det.....det sitter ju i knoppen inte i kroppen....kram på dig nu,klart du kör en mil....skulle jag gjort om jag inte var trasig......

Singelmamman sa...

Ting :-D haha Ni får hålla våra handväskor och spara skumpa!

Suzan sa...

Mums, skumpa! =)

coyntha sa...

Det kommer att gå lättare! Du är vältränad!!
Det handlar bara att förbereda dig mentalt!!
GÅ GIRL!